Прийняті Верховною Радою України Закони «Про особливості здійснення права власності в многокрольних будинках» і «Про житлово-комунальні послуги» нарешті запрацювали повною мірою, формуючи по-справжньому конкурентний і вільний від впливу недбайливих чиновників місцевих органів влади ринок надання житлових послуг. І тепер співвласники багатоквартирного будинку має право вибирати собі управителя, який відповідає їхнім критеріям вибору, а не завищені тарифи нав’язаному ЖЕКу, який до ж зовсім не має на меті виконувати сервіс якісно і в строк. Однак постає питання, як правильно вибрати управителя? Якими критеріями він повинен відповідати? На що звертати увагу?
І ось відповіді. Перше, необхідно просто поглянути на досвід та роки роботи компанії.
Далі, дивіться на персонал підприємства. Хто на ньому працює? Чи є фахівці з обслуговування інженерних мереж. Чи є головний інженер, який забезпечує сервіс внутрішньобудинкових мереж. Тут є важливий момент – наявність власної цілодобової аварійної служби. Ну, або хоча б, аварійної служби за контрактом субпідряду. А якщо у вас в будинку щось сталося вночі? Те підприємство, яке такої служби не має, просто не в змозі буде виконати якісно надані послуги.
Наступний критерій вибору – наявність будинків, які обслуговує обиране вами підприємство. Нехай їх буде не так багато, але вони повинні бути.
Зверніть увагу також на роботу компанії з платіжними системами. В ідеалі, управитель повинен мати автоматизовану програму обліку та нарахування квартплати поквартирно і за квадратні метри, яка буде з великим банком, що працює з платежами від населення. Або ж така програма може бути у підприємства на аутсорсинг, тобто на договорі субпідряду з тим же банком.
І, нарешті, ціна за послуги. Вона може бути різна. Тут співвласники мають право самі домовлятися про тариф з керуючою компанією, але при цьому слід дивитися на підходи підприємств до формування вимог до якості виконуваних ними робіт, за які мешканці будуть платити.
Вам набридло платити космічні суми за неякісне обслуговування Вашого будинку? Тоді ми чекаємо Ваш дзвінок!
Наші номери телефонів:
+38 (068) -000-30-02
+38 (066) -000-30-02
Питання та відповіді (FAQ)
1. Хто є власником спільного майна в багатоквартирному будинку?
Власниками спільного майна багатоквартирного будинку є всі співвласники квартир. До спільного майна належать сходові клітки, ліфти, дахи, фасади, інженерні мережі та інші об’єкти, що не належать окремим квартирам.
2. Хто відповідає за обслуговування спільного майна?
Відповідальність за утримання і ремонт спільного майна несе управитель будинку (ЖБК, ОСББ або компанія, що надає послуги управління), а витрати покриваються за рахунок внесків власників квартир.
3. Що передбачає закон про житлово-комунальні послуги?
Закон визначає права та обов’язки споживачів і постачальників житлово-комунальних послуг, встановлює порядок укладення договорів, розрахунку, надання і якості послуг.
4. Чи можна відмовитися від послуг ЖКГ?
Ні, від базових житлово-комунальних послуг (тепло, вода, газ, електроенергія, водовідведення) відмовитися не можна, якщо квартира підключена до відповідних мереж. Можливе лише розірвання договору за ініціативою власника за наявності власного автономного обладнання.
5. Як розраховуються внески на обслуговування будинку?
Внески розраховуються пропорційно до частки власності кожного власника у спільному майні будинку. Вони можуть включати утримання ліфтів, прибирання території, поточний ремонт та інші витрати.
6. Що робити, якщо послуги ЖКГ надаються неналежної якості?
Споживач має право подати письмову скаргу постачальнику послуг. Якщо порушення не усунуто, можна звернутися до органів місцевого самоврядування або до суду.
7. Чи можна встановлювати лічильники на воду, газ та електроенергію?
Так, власники квартир мають право встановлювати індивідуальні лічильники, щоб платити за фактичне споживання. Встановлення лічильників регулюється законом і має виконуватися відповідно до технічних норм.
8. Хто контролює виконання законів про житлово-комунальні послуги та права власності?
Контроль здійснюють органи місцевого самоврядування, Державна інспекція з питань ЖКГ та судові органи у разі спірних ситуацій.